onsdag 3 oktober 2018

A week in my life

Hallå!
Tillslut mår jag bra igen! Jag har insett att jag har haft problem att äta mat, och som resulterat i att jag tappat alldeles för mycket i vikt. Men de senaste dagarna har jag gått ut och ätit med kompisar, så det ska det bli ändring på!

Torsdag-lördag gjorde jag absolut ingenting. Eller jo! Jag började se på en ny koreansk serie, och jag använder den som ett sätt att plugga extra koreanska på.

I söndags var jag väldigt uttråkad, men jag hade lovat mig själv att jag skulle plugga, så jag frågade min italienska granne/klasskompis om hon ville plugga på ett café. Vi pluggade dock inget, men vi köpte varsin kaffe och satt och snackade, sen gick vi runt i området och kollade på kläder och bara allmänt hade kul.


I måndags lärde vi oss past tense i skolan, och jag insåg att från bara 3 veckors lektioner så har vi ändå lärt oss väldigt mycket! Jag skulle nu kunna hålla en väldigt enkel konversation med någon på koreanska! Min klasskompis hade varit på ön Jeju under Chuseok, och hon hade köpt presenter till alla i klassen! Så gulligt ^^
På eftermiddagen drog min rumskompis ut, och jag kände att jag också behövde ut, så runt 7tiden skrev jag till min amerikanska kompis och spontankollade om hon ätit middag än. Det hade hon inte. Vi möttes upp och hittade ett bbqställe i närheten. Det är ett sånt ställe där du får grilla din egen mat vid bordet. Det var relativt gott, förutom att min kompis brände vår mat.
Efter maten undrade hon om jag hade bråttom tillbaka eller om vi skulle ta en fika, och alla som känner mig vet att jag älskar fika så såklart sa jag ja. Vi gick till Common ground till ett ställe som heter Doré Doré som är kända för sina regnbågstårtor. Det var väldigt mysigt, och det visade sig att vi är ganska lika i tankesättet och har samma smak om olika saker trots att hon är relativt äldre än mig, så det var väldigt kul.




Igår kom ett paket från familjen då jag bett dem skicka min gymskor. Det tog ungefär 3 veckor. De hade även skickat med lite godis, så nu vet alla vad jag gör på lördag! Men efter lektionen var jag så himla trött, så jag gick i princip bara och hämtade ut dem, gick hem, åt lunch och sen tog jag ett nap i 2 timmar. Vid halv 6 gick jag mot tunnelbanan för att åka till Itaewon för att äta middag med en koreansk kompis. På vägen dit mötte jag min granne och det visade sig att hon också skulle åka till Itaewon för att träffa en kompis, så vi gjorde varandra sällskap dit.
Vi gick först och åt pizza på ett ställe min kompis kollat upp, och vi delade på två olika. Först såg det inte ut som mycket, men det slutade med att jag inte kunde få i mig mer för de var så mättande och supergoda! 
Efter det gick vi bara runt i området och kollade in lite affärer och så. Det fanns rätt många barer och klubbar transsexuella i Itaewon, vilket jag inte sett någon annan stans i stan. Samtidigt räknas Itaewon som Seouls turistställe, för upp till 60% av de i Itaewon är utlänningar.


Idag var vi lediga, för de firar National Foundaton Day. Dock vaknade jag ändå relativt tidigt, för min granne ville plugga till provet vi har på fredag. Så vi gick till biblioteket och satte oss där och pluggade i 3 timmar. Vid 12-13 bestämde vi oss för att gå till Emart och köpa lunch, samt att jag behövde köpa frukost, och sedan dess har jag bara chillat. Snart blir det nog mer plugg tror jag.

Vädret börjar bli lite kallare här med, iallafall på kvällarna kan man vilja ta med sig en jacka. Hur är vädret hemma? Har det börjat snöa än?

4 kommentarer:

  1. Första snöfallet var idag❄️! Lägg gärna upp bilder på första snöfallet ni har i Korea😊

    SvaraRadera
  2. Såg du inte min hemska snap från imorse? HElt jävla hemskt alltså, allt smälte ju innan det landade på marken men bara konceptet av snö är ju ganska läskigt xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo såg ju det haha, men jag hann lägga upp inlägget innan dess ^^

      Radera
  3. Vad bra att du blivit kvitt problemen med magen och att du hittat folk att umgås med👍 Bra också att paketet kom fram, hade börjat fundera på var det tagit vägen 😀

    SvaraRadera