söndag 7 oktober 2018

Lördagsshopping

Hallå där!

Vad glad jag blir att just du valde att titta in på min blogg idag!

Gårdagen började med att jag pluggade och gjorde mig iordning, och vid 1 gick jag till tunnelbanan för att möta min Amerikanska kompis. Det regnade på morgonen så jag tog med mitt paraply, men det visade sig ha varit i onödan för det slutade regna medan jag gick dit och mot kvällen sprack det upp. Vi gick iallafall till ett ställe som sålde Jajjangmyeong och åt, och sedan tog vi tunnelbanan till Myeongdong. Där gick vi runt och shoppade och så stannade vi till på Paris Baguette och tog en fika. Där delade vi på en melon short cake, och den smakade typ melon, men om jag inte vetat vad det var hade jag inte kunnat säga att det var melon. Den var iallafall god, smakade sött och fräsht.

 Mamma, pappa, minns ni den italienska restaurangen? I found it!


Vi gick även förbi Daiso, ungefär som lagerhaus, som i Myeongdong har en affär på 8 (!!!) våningar. Det var helt sjukt!






 Före                                                   Efter

På kvällen pratade jag bara med familj och vänner och såg på tv och snackade lite.
Hade du en bra lördag?

1 kommentar:

  1. Ahh...Meyongdong! Där var det trevligt och visst kommer jag ihåg restaurangen 😀
    Vad kul att se alla bilder och vilken ordning du har på dina grejer. Snygga blusar 👍

    SvaraRadera