fredag 12 oktober 2018

Djupa samtal

God morgon till er i Sverige! Här är klockan runt 15 när jag skriver detta.

Igår på lektionen bjöd min italienska kompis mig på en koreansk godis. Det är marshmallows med nutellaliknande fyllning. Det var iallafall väldgt gott. Och förpackningen var supersöt! En av mina kinesiska klasskompisar gav även ut koreanska kex till alla i klassen. De smakade ungfär som Jätten chokladkex där hemma.


Efter lektonen gick jag och min amerikanska kompis till matområdet bredvid skolan. Vi hittade en restaurang som sålde kyckling och satte oss där. Dock var vi de enda kunderna, men det visade sig vara till vår fördel. Kycklingen som vi bestämde oss för fick vi veta när vi beställde att den var ganska stark, men när vi hade svårt att välja något annat var kocken snäll nog att göra en specialbeställning och göra den mindre stark. Vi fick även påfyllning av de snacks vi fick till bordet medan vi väntade.

Efter maten gick vi för att hitta ett café. Jag hade sett ett som jag vill testa, men när vi kom dit visade det sig att det var stängt. Då bestämde vi oss för att gå till ett café som jag gått förbi några gånger och velat testa, men på vägen dit såg vi ett supergulligt café som vi gick till istället. Det var lite dyrare, men det var väldigt gott fika. Där satt vi i runt 2 timmar och jämförde Sverige med USA och pratade om lite mer personliga grejer, som till exempel kärlek och vi gick in lite mer på våra framtidsplaner efter Korea.


På måndag, tisdag och onsdag nästa vecka har jag prov, så varje kväll har jag försökt lägga tid på att plugga. Det har väl inte gått superbra, men lite har jag ändå fått gjort!
Vädret börjar äntligen kännas som höst. På morgnarna och kvällarna måste man ha en jacka på sig, för det är runt 6 grader, och mitt på dagen är det runt 15 grader. Det är väldigt skönt, för då vaknar man till under sin tio minuters promenad till skolan.

1 kommentar:

  1. Emez jag måste få prova de där små bollarna😀. De såg ju jättegoda ut.

    SvaraRadera