söndag 2 september 2018

Lördagkväll på koreanska klubbar och att stanna ute till morgonen

Det blev lite senare än vad jag hade planerat.

Igår skulle jag och en av mina koreanska vänner träffas för första gången. Han ville träffas i studentområdet Hongdae, som ligger ca. 45 minuter bort med tunnelbanan under trafik.

Jag åkte dit och var där vid 20, men han var sen så han kom inte förrän 20.30 ungefär. Han kunde inte så mycket engelska men det var ändå kul att träffas och umgås.
Vi gick runt lite i området och hamnade tillslut i en park där vi to lite foton med en svensk flagga han hade med sig. Han berättade att det brukade vara party i parken senare under kvällen. Han hade även med sig vin på flaska som han bjöd på. Det smakade väldigt gott I have to say.

Efter vi hade druckit upp dem gick vi till en bar som hette Thursday Party, där vi tog en drink och kollade på fotboll med vad som kändes som resten av staden.

Sedan gick vi på en klubbrunda, då han visade mig hans favoritklubbar. Det var gratis inträde på alla förutom en där jag fick betala 40 kronor men fick en gratis tequilashot när jag kom in.



Vid 23.30 skulle jag tillbaka till universitetet, då vi har utegångsförbud från 1 och man får straffpoäng om man inte följer detta. När vi kom till tunnelbanestationen visade det sig att tågen hade slutat gå. Lite panik jag fick, haha. Men det löste sig. Man kan ansöka online om att få stanna ute efter utegångsförbudet så jag gjorde det. Dock kan man bara ansöka om det fram till 23.50 samma kväll, och jag skickade in min ansökan 23.47 så jag var ganska stressad.

Efter detta gick vi tillbaka till klubbarna och parken och stannade där till ungefär 04 då jag blev jättehungrig och insåg att jag inte hade ätit middag! Så vi gick runt ett tag till vi hittade ett kafé som var öppet 24/7 och satte oss där. Min kompis var så trött att han satt och halvsov i sin stol, stackarn.


Vid 5 gick vi till en annan klubb där min rumskompis var, men jag fick inte tag på henne och vid 5.30 skulle tågen börja gå igen, så jag sa hejdå till min kompis och Hongdae för denna gång och satte mig på tunnelbanan hem. Det var lite kul att se de unga avsluta sin kväll samtidigt som det klev på äldre som precis startade sin dag, haha.

När jag klev av tunnelbanan var klockan 6 och solen var på väg upp, och det var väldigt skönt att gå promenaden på 15 minuter från stationen till mitt elevhem. Inte så många ute och allt var lugnt och stilla.

Klockan var nog runt 7 när jag väl lade mig och sedan sov jag till min mobil började ringa vid 15.
Stämplarna från klubbarna, jag hade 2 till på andra armen, en som bara syntes i UV ljus!

1 kommentar: