lördag 1 september 2018

Första shoppingen

Nu är klockan strax efter 15 här och jag har precis kommit tillbaka till mitt rum med min rumskompis.

Dagen började runt 8 då jag vaknade och gjorde mig iordning för att gå och äta frukost. Klockan var då 1 på natten hemma så några av mina kompisar var vakna och skickade roliga bilder och jag fick en himla hemlängtan. Det slutade med att jag gick ned till frukosten men jag åt inget utan kollade bara på alla andra som åt. Själv drack jag vatten.

Vid halv 11 kanske hade min rumskompis vaknat och gjort sig klar så då åkte vi till Myeongdong och shoppade. Dock var jag så hungrig att vi gick förbi universitetets affär och köpte bananmjölk. Den smakade gott de första klunkarna men sen började den smaka gammal mjölk. Tillbaka till Myeongdong. Där hittade vi även ett litet krypin som sålde lite olik typ av mat men vi körde båda på varsin Jjajangmyeong (Black bean paste noodles).

Efter det drog vi till Namdaemun market för att köpa täcken och jag köpte även handdukar, som jag inte hade packat med mig.
 Utsikt från rummet
 Min korridor på 6e våningen
 Här är utsikten från vår våning där man kan hämta varmt och kallt vatten - helt gratis!
 Bananmjölk
 Myeongdong
 Tydigen tog jag ingen bild på maten men här var menyn iallafall
 Namdaemun market
 Universitetsområdet
 Visst gjorde tanten i filtbutiken en fin kasse åt mig?
 Mitt skrivbord, visst har jag en fin bakgrundsbild? 😉
 Min del av rummet
 Närmare bild på dagens inköp

 Närmare bild på vattenflaskan jag köpte. Längst upp står det "stupid" och längst ned står det "Great!"

1 kommentar:

  1. vilken utsikt! Ja det var en fin bild. Hahaha va roliga de ar som skriver sa pa en vattenflaska.

    SvaraRadera