måndag 3 september 2018

Är jag jetlaggad ändå?

Hallå gott folk!

Idag vaknade jag runt 9.45 men ville för allt i världen inte kliva upp så jag somnade om igen och sov till kanske 11. Då gjorde jag och min rumskompis oss iordning innan vi gick iväg till ett shoppingcenter på andra sidan gatan från universitetet. Där hittade vi en restaurang som vi satte oss på. Menyn var bara på koreanska och arbetarna kunde  inte engelska men med hjälp av en översättarapp visade hon oss vad som stod, och vi beställde tillslut kycklingbröst.


Något jag har märkt här är att jag äter mycket mindre. Både att jag inte känner för att äta, vilket jag antar är för att jag är van att äta andra tider än vad jag gör här, men också för att man äter med pinnar så allt går mycket långsammare och då känner man när man börjar bli mätt.

Efter maten gick vi förbi en matbutik för att köpa lite grejer till rummet. Jag köpte bland annat en kudde, en mugg och jättestora shampo- och balsamflaskor som vi ska dela på.

När vi kom tillbaka pratade jag lite med pappa som ville veta hur jag har det, och Anton som just hade vaknat.
Vid 5 skulle vi gå på en "Orientation of living dormatory". Först gick vi förbi och hämtade ett sängöverkast till mig som jag egentligen skulle ha fått när jag kom, men de hade inga så jag fick vänta till idag. Det spöregnade även ute så vi var tvugna att gå och köpa ett paraply åt min rumskompis då hon inte tagit med sig ett hemifrån.
Man ser mitt nya blåa överkast och min nya kudde här!

När vi kom till uppsamlingsplatsen satt det några tjejer där och det var ett ganska stelt möte. Först fick vi sitta i tvättstugan i 30 minuter innan en av tjejerna fick ett sms om att vi skulle gå till en annan byggnad, men så började några snacka om en tredje byggnad och vi fick gå fram och tillbaka i regnet. Hursom, till slut hittade vi iallafall fram och då gick de i princip igenom en broshyr med oss och frågade om vi hade några frågor, sedan fick vi gå.

Vid 7 gick vi ned till Cafeterian för att äta middag. Det var spännande att få äta, det kändes som i serierna!

Efter maten har jag bara hängt på rummet och suttit vid datorn.
Egentligen får man inte ha saker i korridoren, men ingen verkar bry sig.

På onsdag börjar lektionerna, och jag ser fram emot att börja plugga igen väldigt mycket! Det ska bli väldigt kul, hoppas bara jag hamnar i en klass med roliga människor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar