fredag 14 september 2018

Dog café

Kort sammanfattning av veckan:

Onsdag:
Jag fick juice av min lärare eftersom jag vann en tävling, sen började vi även med första kapitlet. Efter lektionen när vi kommit tillbaka till rummet fick vi besök av några killar som kollade så vårt brandalarm funkade. Jag gick på kvällen till kaféet på elevhemsområdet, där samma kassör som i tisdags jobbade. Han kände igen mig och gav mig en gratis kaka till kaffet jag beställde! Efter det skrev en kompis jag lärt känna här att han var i området, så vi träffades och han visade mig restaurang/barområdet runt där jag bor och så tog vi en öl på ett ställe där en hel vägg är fylld med kylar med öl, så har de "self service" och så betalar man när man går! Har ni hört talas om något liknande? Jag hade ingen aning om att det fanns!




Torsdag
Torsdagen var en busy dag.
Vi gjorde andra kapitlet på lektionen och sedan skulle jag möta upp samma kompis igen som dagen innan. Vi gick och åt lunch på Burger king och sedan funderade vi lite på vad vi skulle göra. Jag var för trött för att göra värst mycket så han föreslog att vi skulle gå till ett Animal café, vilket vi gjorde. Det låg inte långt ifrån skolan, och när vi kom dit var vi ensamma där en stund med alla hundar! De var jättemysigt och de var jättegulliga. En hund kom och satte sig i mitt knä flera gånger och satt där, även om jag inte klappade henne. Min kompis berättade också om ett raccoon café! Dit vill jag också. Vilket animal café skulle ni helst vilja besöka?
På kvällen blev ddet brandövning i elevhemmet. Det var spännande, för det kom ett anouncement först på koreanska, sedan engelska och sist på kinesiska i en högtalare på vårt rum. Sedan följde vi strömmen av elever ut till cafeterian där vi trängde ihop oss med 3 andra hus och kollade på olika brandvideor från youtube, sedan fick vi fika (chokladbröd och äpplejuice) på vägen ut.





(Also, en av mina nya tröjor ↑)


Fredag
Idag gjorde vi kapitel 3 på lektionen. Sedan tävlade vi i charader, min grupp vann. Jag är så bra på lekar här! Iallafall skulle vi få munkar på måndag. Mer idag har jag inte gjort mycket, gjort läxor, kollat på youtube, pratat med mamma och brorsan och organiserat om mina hyllor (låt mig tillägga att det var 3,5 timmar sedan jag slutade skolan). Jag var också och köpte kaffe (igen), och då såg jag att de hade jättegulliga legohellokittys.


1 kommentar:

  1. Hej.Du ser ut att ha det bra där borta. Hundcafet ? Är det lösa hundar där,utan husse och matte ? Fin tröja du köpt,du passar bra i den färgen.Kram från oss <3

    SvaraRadera