torsdag 20 september 2018

Sick day

Idag har än så länge inte varit en bra dag.

Jag vaknade klockan 6, för att få lte ensamtid innan min rumskompis vaknade och så att jag skulle hinna prata lite med Anton. Men min mage gjorde ont och jag var illamående så jag skrev och frågade min lärare hur man sjukanmäler sig. Hon var jättegullig, sa att jag borde gå till sjukhuset (de åker till sjukhuset för minsta lilla här har jag förstått, så oroa er inte över det), och sedan frågade hon om hon kunde göra något för mig. Iallafall vid 8 gick jag och lade mig igen och halvsov tills min rumskompis gick till skolan, sen somnade jag på riktigt och sov fram till 12.30. Imorse hade jag gått ned och köpt en macka som jag inte hade kunnat äta, så jag tog den nu efter att ha vaknat igen. Sedan satte jag mig och gick igenom dagens kapitel som jag misssade.

Annars har inte så mycket hänt. Det regnar idag och är 20 grader, vilket jag är lite ledsen över att jag missar för jag tycker vädret har varit lite för varmt hittills.

Igår eftermiddag gjorde jag inte mycket alls. Såg på film och gottade mig i chips typ.

Tyvärr har jag inga bilder från idag, men det är nog ändå förståeligt. Nu ska jag iallafall återgå till mina studier och att dricka vatten.

Hur är det i Sverige (eller vartifrån du nu läser detta)? Hur har vädret varit på sistone? Mår ni bra eller har förkylningssäsongen anlänt än?

3 kommentarer:

  1. Här hos mig är det bara bra,i går kväll regnade det ,annars har vi fina höstdagar ,ca 15 gr,och härlig höst luft,jag har plockat lite kantareller,rensat rabatter hos morfar och höstfixat ute på gården.nu kl.7 på torsdagsmorgonen blåser det lite lätt och är +12 gr. Hoppas du mår bättre ,är magen bra,äter du ordentligt så du orkar med ditt nya liv.Ha det riktigt bra.kram /Inger

    SvaraRadera
  2. Lite regn och dimma blandat med ganska fina dagar har vi men temperaturen har börjat falla mot mer höstlika nivåer även om det nu på morgonen var 15 gr varmt. För någon morgon sedan var det 3 grader, brrrr.
    Hörs sen!

    SvaraRadera
  3. Ser att jag numer går under namnet Unknown men mina föräldrar döpte mig till Ola :-)

    SvaraRadera