tisdag 11 september 2018

Tävlingar och vinster från klassrummet

Goddag gott fok.
När jag skriver detta är klockan 16 och jag sitter på elevhemmets café och har gjort lite läxor.
Idag blev vi klara med att träna på alfabetet (äntligen) och börjar i morgon med kapitel 1! Jag ser fram emot det, även om när jag kollade i boken såg att det bara är att man ska lära sig säga "Hej jag heter___ och jag är från ___". Små steg frammåt iallafall.

I fredags spelade vi i klassrummet ett spel som gick ut på att man bildade team, och i varje team fick man en bunt med ord som man skulle sprida ut. Sedan sa läraren ett ord och det laget som var snabbast med att hålla upp den ord-lappen fick ett poäng. Jag var jättesnabb på det och efter 4 poäng började min klass att skratta varje gång jag drog ett kort först, samtidigt som läraren sa "woooo!" och klappade händerna. I slutet vann mitt lag och vår lärare har lovat att köpa juice till alla vinnande deltagare som pris.

Idag spelade vi även bingo med ord, och det vann jag också! Den här gången fick jag godis. Jag är nu en förebild på ordtävlingar för resten av min klass (egentligen inte, men vi kan ju låtsas, när vi spelade samma lek idag igen hejade mina lagkamrater på mig (dock vann vinnaren inget)).

Igår var jag och shoppade nära ett annat universitet. Jag har insett att Sverige är ett väldigt kallt land och därför har jag bara fina vinterkläder. Men det är väldigt varmt här än (typ 27 grader), och alla är så fint klädda här så då vill jag också se anstädig ut. Tanken var iallafall att köpa sommartjöjor, men när vi åkte hem var 67% av det i mina påsar långärmat... Här är iallafall en av dem.

Här är min lunch från dagen. Köpt i elevhemmets matbutik Lite smaklöst, men mer smak än det man köper liknande i Sverige måste jag säga.
Tell me, är det kul att se matbilder, eller ska jag skippa dem? Please let me know!

3 kommentarer: