tisdag 9 oktober 2018

Everland

Igår var det klassresa. Vi åkte från skolan klockan 9 och 10.30 kom vi fram till nöjesparken Everland.

Det var Halloweentema på parken, och tydligen fanns det ett ställe som målade skräckmålningar, för det gck runt jättemycket folk med sår och spindlar och sådant i ansiktet. Det var även många som hade klätt ut sig. Jag såg bland annat Harry Potter klädsel, prinsessor och några tjejer som var där  Pyjamas.
Personalen vinkade alltid och var så glada, det är inget man ser i Sverige. Till exempel stod vi och väntade på en lift när det gick förbi en personal som just hade startat sitt pass, och han sa hej och vinkade till mig. Alltid när man åkte iväg i en attraktion eller när attraktionen var slut vinkade dem. Det var så sött!

Det var förmodligen en klämdag i Korea, för elever hade ingen skola och därför var det proppfullt i parken. Det sög dock, för köerna till de enda attraktioner jag ville åka var 2-3 TIMMARS kö. Detta insåg vi efter lunch, klockan 2, och vi skulle åka tillbaka till skolan klockan 4, så vi hann inte åka någon attraktion. Det gjorde mig på superdåligt humör. Natten till tisdag hade jag inte sovit mycket så jag var helt slut när vi tillslut satte oss på bussen hem igen. Bussresan tog 2.5 timmar tillbaka på grund av att det varr rusningstid, men jag sov hela vägen så för mig gjorde det inget. När jag kom hem (18.30) köpte jag mat, åt och kollade på två youtubevideor. Sedan somnade jag och vaknade till vid 01.30 då jag klev upp, bytte om och borstade tänderna, sedan lade jag mig igen och vaknade dagen efter (Dagen då jag skriver detta, Onsdag) 10.10. Vi är lediga idag för det är Hangeul Day, så det gjorde inget, men snacka om att vara slut på.
Här kommer iallafall en hel drös bilder från Everland.






Min klass



40 minuters väntetid klockan 11 på dagen
  Den enda attraktionen jag åkte

 Lunch (och ja, koreaner har majs på pizza)












Vår lärare (till vänster) och en klasskompis hade köpt likadana hattar
 Min namnlapp
(Det står level 1, klass 1, Emelie, Konkuk Universitet)


1 kommentar: