söndag 21 oktober 2018

1 veckas recap i bilder

Lördag 13/10
Träffade en koreansk kompis i Sinchon där det var en festival som vi hängde på.


Söndag 14/10
Träffade en annan koreansk kompis och pluggade inför våra respektive prov.


Måndag 15/10
Hade ett prov. Åt en sandwich (riktigt god) till lunch och pluggade på elevhemmets gratiscafé med min italienska kompis (som ritade en bild av mig)
Tisdag 16/10
Första dagen av midterm prov. Prov i läs, skriv- och hörförståelse. Tyckte det kändes väldigt bra. Gick även en promenad och njöt av hösten som börjar komma här, trots att det fortfarande är 20 grader på dagarna.

Onsdag 17/10
Hade sista provet för midterms, i tal. Sedan åkte jag och min amerikanska kompis runt och firade. Vi var i Coex mall, gangnam och mellan Sinsa och Apgujeong. Shoppade även lite.


Fredag 19/10
Åkte till Fashion week i Ddp med min amerikanska kompis bara för att se vad det var, sedan gick vi till ett cafe i närheten och pluggade. Ringde  även runt till familj och vänner och pratade på kvällen.
Lördag 20/10
Sista dagen av Fashion week så vi åkte tillbaka igen, kollade på alla som var där, såg olika kändisar som skulle kolla på showerna och jag blev fotad av en massa fotografer där. Träffade även min italienska kompis där och hon och hennes fotografkompis ville ha mig som modell så fick även lite awkward ställa upp för dem.




Sen har jag också tänkt lite och det kommer bli mindre inlägg hädanefter, eftersom jag känner att jag inte vill lägga så mycket tid vid datorn när jag är här. Men istället har jag tänkt att försöka filma mer och en gång i veckan lägga upp en video och då och då (förhoppningsvis också en gång i veckan) skriva något inlägg som har ett specifikt ämne (till exempel skillnader jag märkt). Så har du något förslag på ämnen jag kan skriva om, snälla lämna det i kommentarerna!


1 kommentar:

  1. Klok du är! Vilka bilder otroligt vacker är förståss inte förvånad. Jag ska funder ut något som jag vill veta. Puss.

    SvaraRadera