torsdag 11 oktober 2018

Prov och nyttiga samtal

Hejhej hallå!

Igår när läraren kom till klassrummet hade hon med sig juice och munkar för hela klassen. Hon sa att det var för pengarna som blev över från Everlandresan (om du inte läst det inlägget hittar du det 2-3 inlägg ner), men jag var tacksam hursom.
Jag hittade också internet i klassrummet (äntligen!) så jag kunde for once söka upp ord jag inte förstår på en gång istället för att skriva ned dem och kolla upp dem senare.

Vi hade prov i uttal också, där vi skulle dra en siffra från 1-3 och beroende på vilken siffra vi fick skulle vi läsa ett stycke högt för läraren. Jag bestämde mig för att göra testet först av alla, och jag hade turen att få det numret jag hade tränat mest på (för det var den svåraste) och jag blev väldigt nöjd över hur bra det gick.
Jag gick även till lärarrummet för att hämta ut mitt pass och min italienska kompis passade på att smygta en bild på mig

Efter skolan skypade jag med Engla som är i Tjeckien och pluggar, och det var skönt att både få prata med henne men också att få prata med en nära vän som är i samma situation som jag är i.

Så jag har funderat lite på att börja vlogga härifrån (spela in videor), så du får en mer indebt känsla och bild av hur mitt liv ser ut här. Vad tycker du om den idén? Är det något du skulle vilja se? Har du isåfall några önskemål på vad du skulle vilja se? Sen om du råkar veta något bra gratis edting program, please let me know!!

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att provet gick bra! Vilken tur att du fick stycket du lagt ner mest tid på.
    Vlogg låter jättebra! Jag vill se mer från campus och när du är ute och hittar på andra saker på "stan".

    SvaraRadera
  2. Jaa börja vlogga! Jag ska se ifall jag har något program du kan använda😊❤️

    SvaraRadera
  3. Japp då är det min tur vlogga är det att man bloggar fast med video? Sorry gumman för min okunskap. Om det är så vill jag se mer från vattnet med paraplyerna. Och tassa in på något roligt café med något djur. Vad är det konstigaste djur cafét?

    SvaraRadera